Sitemap:

Reply
Newcomer
rafaelcpalmeida
Registered: ‎16-05-2012
Accepted Solution

Unlock iPhone 4

Hello all,

I recently acquired an iPhone 4 that was bought in Switzerland and now I need to unlock it, but I'm not the original owner of the iPhone. How can I unlock it?
Please help-me, I really need it.
Kind regardas,
Rafael Almeida
Community Manager
Nico
Registered: ‎29-02-2012

Re: Unlock iPhone 4

Hello Rafael and welcome to the Orange Community.

The SIM-unlock rules and procedures vary depending on the type & length of the subcription with which the iPhone was originally acquired.

The quickest way to proceed is for you to contact the original owner of your phone and ask him to call our hotline (0800 700 700) and give us details linked to his customer account, which we need to unlock your iPhone.

Kind regards,

Nico

New Contributor
luca
Registered: ‎23-05-2012

[ Edited ]

SALVE purtroppo non sono in possesso della ricevuta di acquisto in quanto l'iphone lo comprato usato su ebay e la persona che mi ha venduto l'oggetto  lo  contattato subito dopo che ho letto di cosa avete bisogno per sbloccarlo, mi ha ribadito che gli è stato regalo dai suoi commilitoni e non si ricorda se la mai avuta si ricorda solo che svizzero , tra l'altro non sono sicuro al 100x100 che  la Orange è il gestore dell'iphone in oggetto. Se potete Voi risalire dal

imei xxxxxxxxxxxxxxx.                cell  +xxxxxxxxxxxx      +xxxxxxxxxxxxxxx

Vi ringrazio per la Vostra attenzione

luca

New Contributor
luca

salve,

mi scuso se insisto, aspetta una risposta . se  potete essere cosi' gentile da rispondere alla mia precedente comunicazione.

Vi ringrazio anticipatamente

luca

Moderator
Angelo
Registered: ‎02-03-2012

Ciao Luca, ciao rafaelcpalmeida

Ho inserito il numero IMEI che ci hai comunicato nella nostra base dati ma quest'ultimo non viene riconosiuto dal nostro sistema come iPhone bloccato da parte della Orange. Purtroppo non è quindi possibile per la Orange darti il supporto desiderato. A questo punto, dovreste rivolgervi direttamente alla Apple. In effetti, ogni cambiamento di proprietario del telefono viene registrato da parte loro. In questo modo, dovrebbe essere possibile risalire al primo utente e soprattutto sapere da quale operatore è stato bloccato il telefono.

Saluti

Hi Luca, hi rafaelcpalmeida

I inserted the IMEI number you sent us in our database. Unfortunately it returned no result and we can conclude that this device was not locked by Orange Switzerland. It is therefore impossible for Orange to give you further support, and I can only advise you to get in touch directly with Apple. They register each owner change and they should therefore be able to get back to the first user and, ultimately, to know which operator locked the device.

Cheers

Angelo

New Contributor
luca

Rif.: Unlock iPhone 4

Grazie mille non mi aspettavo piu' Una tua risposta
Sei stato gente
Luca balena
New Contributor
luca

Rif.: Unlock iPhone 4

Grazie mille non mi aspettavo piu' Una tua risposta
Sei stato gentile
Luca balena
Visitor
palma700
Registered: ‎31-05-2012

[ Edited ]

HI~ I am writing from spain and I have an iPhone4 which is locked by orange ch.  Since I live in spain,I do not have an orange  account or orange wireless number.  I am willing to request an unlock code via Email.  
my name is xielingmin

phone number is xxxxxxxxxxxxx

iPhone IMEI NO:xxxxxxxxxxxxxxx
my E-mail:xxxx
thank you very much.

Newcomer
KAPQZHY6
Registered: ‎01-06-2012

[ Edited ]

I there. I have a iphone 4 that was gifted by a friend of mine who bought it from  Switzerland and it was locked to orange (i assume that is what he told me). My friend, unfortunately, is no more.

Now I am planning to get this iphone unlocked but not sure how to proceed. Would be grateful if you can help me with that. The imei number of my iphone is xxxxxxxxxxxxxxx. I am in India. Please advise how to proceed

Thank you and best regards.

Moderator
Rafael
Registered: ‎29-02-2012

[ Edited ]

Hello all,

The Apple iPhone is SIM-locked and can therefore only be used with a network of a specific network operator. Unlocking the iPhone is possible under special circumstances, but following requirements have to be met:

• If the phone was purchased at the full retail price, please send a copy of the original receipt to our customer care department at sim_unlock@orange.ch.

• If the iPhone was purchased together with an Orange Switzerland contract, the legal account holder can contact our customer care on 0800 700 700 and we'll inform him when and how the iPhone can be unlocked.

Only when you meet these requirements, can we consider the SIM-unlock. Thank you for your understanding.

Also, please do not post personal details such as your phone number, address etc. on our boards, since it's publicly visible by anybody. To help protect your privacy, I have removed this information from this discussion (see our Community Guidelines for all details).

Cheers

Rafael